Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Matilda W - 1 april 2011 22:22

Idag började jag med att klättra ganska "intensivt" i trollskogen. Det var jätte bra träning och han var super mjuk!

Sen avslutade jag i paddocken. Han gick superduper fiiiint!!!! HAn arbetade i låg form i alla gångarter. Han var väldigt pigg och ville inte bryta av  Louise fick skritta av han lite. Louise är mammas svärgeska och hon är ganska liten och väger inte speciellt mycket.

Jag avslutade med lite frihetsdressyr för att visa mamma, men pytzan var så trött så han ville inte riktigt. Men det gick ganska bra 

Stretchade och han gjorde det jättebra!


/Matilda


    Bilder från igår

 

Av Matilda W - 1 april 2011 22:20

Idag tränade jag frihetsdressyr i paddocken. Han var jätteduktig! Han lyssnade super bra och kom när jag ropa. Han gick efter mig, sprang jag sprang han!  Jag jagade iväg han och satte mig på pallen. När han stannade i andra ändan av paddocken och såg mig sprang han mot mig! Han tyckte det var jättekul! Alltid örona framåt och positiv. Jag tycker själv det är JÄTTE KUL med frihetsdressyr. Jag vill inte lära honom att ligga och sånt men bara leka lite med han  Enligt MIN åsikt är det ganska svårt att ha en häst som kan konster och används som vanlig ridhäst, det blir ju lite jobbigt med alla signaler.. Men Pytzan var jätte duktig idag! Avslutade med att gå upp i skogshagen och gå lite där och  sedan gå bäckrundan. Bäckrundad tar ca 5 min att gå.


La mig i Pytzans halm i hörnet av boxen när jag var färdig. Skulle vänta på mamma i 1 timme. Tog ett fleece-täcke rint mig och somnade! Jag sov i en halvtimme! Pytzan var så gosig och bara stod en bit ifrån mig och åt sitt hö! Han undrade nog vad jag höll på med 


/Matilda

Förlåt för lite år fel håll :P
 
 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards