Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Matilda W - 23 april 2011 20:50

Idag klättrade jag i ca 20 min i trollskogen. Han jobbade bra men var lite spänd. När jag hade kommit in en bit i skogen så stannar Pytzan till och kollar in i skogen. Han bryr sig inte jätte mycket men sen tyckte jag att jag hörde något så jag stannar. Och då hör jag att det låter som någon går innne i skogen och jag tror det var en älg! Jag hatar älgar! Asså dom är ganska coola men läskiga! Jag vet inte om det var en älg men jag spände mig lite så Pytzan kände nog av det. Jag avslutade med galopp i skogshagen. Bara ett varv på en volt och sen ut. Han brydde sig ingenting! När jag hade haft honom i typ2 veckor så bockade han där och drog iväg med mig så jag typ slängde mig av så jag har varit lite "rädd" att rida där men det gick jätte bra! 

/matilda

           Mer bilder på facebook:)

Av Matilda W - 23 april 2011 17:44

Idag "Hoppade" jag lite i hagen. Det var typ tvä hinder som låg på 40-50 cm och ett hinder på 20-30 cm och en bom, fast en lite tjockare bom:) Jag övade mycket kontroll och gå i form jag red även med min nya ridstövlar  Jag fick dom av Martina för hon hade köpt dom sen passade inte dom henne så vi byter liksom valp mot stövlar:) Back to ridningen. Han var PIGG! Han typ drog mot hindrerna! Jag red i ca 40 min men pausade ganska mycket. Jag hoppade på volt travade över 20 cm hindret och han skulle gå i samma form hela tiden. Det gick bra och han lyssnade för det mesta  Jag tror han tyckte det var VÄLDIGT  kul!! Haha<3 Övade på galopp ombyten över hindren men det gick inte speciellt bra men det var ju ganska mycket annat att tänka på:P

Tog lite "fin" bilder efteråt:) Emma är fotograf 

/Matilda

Tar lite tid att ladda upp bilderna och jag ska cykla till stallet nu men ni får bilderna ikväll jag LOVAR!  

Av Matilda W - 23 april 2011 17:43

Idag red jag dressyr i paddocken. Jag övade mycket på att länga och korta galoppen och det gick bra. Han gick fint men va ganska pigg Jag red i ca 20 min och han skötte sig utmärkt som vanligt!

Svampade även av honom och jag gav honom godisar hela tiden, nästan hela tiden. Så då koncentrerade sig han mer på godisarna än vattnet så det gick jätte bra! 

/Matilda


Jag har ingen aning om hur man laddar över bilder från mobilen så ni8 får klara er ett tag till:P

   

Av Matilda W - 23 april 2011 17:22

 

Idag (Onsdag) red jag Magistigen + lite galopp och trav i hagen. Han var lägom pigg idag. Det var helt underbart att rida! Perfekt väder&Perfekt häst ! Han var super duktigt idag! När jag red i hagen låg det 2 "bommar" där så jag galopperade lite över dom. Övade galoppombyten över dom och öka och korta galoppen  Han lyssnade verkligen super bra idag!


Här kommer ett vecko shema:


Onsdag: Frihetsdressyr


Torsdag: Rida igenom L:B1 eller L:C1 i paddocken,


Fredag: Rida i hagen lite och arbeta lite markarbete. Det kommer även någon och typ laserbehandlar Pytzan.


Lördag: klättra .


Söndag: Stå tror jag:)


/Matilda

 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards