Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Matilda W - 3 april 2011 22:16

Idag åkte vi till Gunnel. Jag tränade inte för henne utan bara red i paddocken. Det gick jättebra att lasta! Först utan linor var han 2 steg från att vara helt inne. Sen ringde vi Kim så tog vi linorna och han gick direkt på!   När vi kom fram började jag värma upp. Han kändes jättefin och lyssnade bra på mina signaler!. Sen tog vi fram lite bommar. Vi la fram 3 galoppbommar. 2 travbommar och ett kryss, även en liten bom på medellinjen. Jag travade över travbommarna och han gick jääääääätte fiiiint!!! Han lyfte verkligen på benen. Jag red över galoppbommarna för att öva hans galopp. Han hoppade nästan över! haha!  Han var jätteduktig! Sen la vi upp travbommarna och krysset till ett litet hinder på ca 55 cm. Jag gjorde då en liten "bana" med bommarna + 1 hinder. Han sög verkligen tag i "hindret" och man märkte att han tycket det var kul! Så fort vi vände upp mot hindret ökade han. Det var jätteroligt och Pytzan tyckte också det var kul  Han var jätteduktig idag! Det gick bra att lasta hem sen. Gunnel kom och vi tog linorns och han gick direkt på! Älskar lilla Pytzan!

Det var så kul både för mig och Pytzan att arbeta lite markarbete. Jag tänkte att jag skulle köra dressyr varannan gång och markarbete varannan gång. Jag rider ju antingen lektion för Gunnel eller bara rider i hennes paddock 1 gång i veckan.

Veckans shema:

Måndag: Stå

Tisdag: Annettevägen

Onsdag: Tjärnet + lite i galoppbackarna

Torsdag:Frihetsdressyr

Fredag: Magistigen

Helgen är inte planerad än 

Juste måste berätta att han har lärt sig att öppna sin boxdörr!!! hahahahahah! Som tur e så går han rätt ut i hagen  Vi har typ "vänt" på den där ringen som sitter på den grejen man öppnar med, så vi får väl hoppas att han stannar i sin box!

/Matilda


       Här är bara några bilder. Kommer mer imon!<3 

Av Matilda W - 3 april 2011 21:40

Idag skulle jag egentligen åkt till Gunnel och tränat markarbete men det tog lite lång tid att lasta  Först ville han inte gå in. Vi prövade ganska många olika sätt. Gå in en bit stå still, ut igen, Leka med honom i paddocken och leka honom in. Va backade in transporten till grinden till paddocken. Jag släppte honom och jagade iväg honom. Helt enkelt hade frihetsdressyr. Jag försökte locka in honom i transporten men det gick inte så bra. Sen kom Kim och vi tog linorna, också gick han på nästan direkt. Det tog oss 1 och ½ timma så vi åkte aldrig till Gunnel. Jag har ännu ett nytt smeknamn, Envetna Evert! Haha 

Jag åker till Gunnel imon istället.


/Matilda 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards