Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Matilda W - 11 april 2011 20:36

Idag skrittade jag barbacka en sväng  Jag red igelkottsv.+bävervägen. Han var jätte duktig och lyssnade super bra! Han gick jätte fint också  Han är så fin min lilla häst  Stog ute och borstade, det tyckte både han och jag var mysigt. Jag har märkt att han är "rädd" fär mopeder, fyrhjulingar och motorcyklar men inte bilar. det kan ju vara så för att mopeder och så låter lite mera 

Vecko shema:

Måndag: Skritta ut barbacka

Tisdag:

Onsdag: Louise skrittar en sväng, jag går med

Torsdag: Stå (tror jag)


fredag: Klättra

Lördag: Klåddergerde

Söndag: Rida hos Gunnel / lektion

Alltid när jag ska fylla höpåsen så "hänger" jag upp den. Pytzan brukar då stå bakom mig och "hjälpa till". Jag lägger hö i påsen och han äter höet ur påsen! Knäppis ponny!  

/Matilda

Här får ni en liten "bildbomb" från förra veckan + idag :)

    Jeppis mask var lite hårig, kliat pytzan kanske?                     

Av Matilda W - 11 april 2011 20:17

Idag (Söndag)  tränade jag dressyr för Gunnel. Louise följde med och hjälpte även att lasta. När man väl får linorna bakom honom springer han nästan in, så det gick fort och lasta.

Vi övade mycket på serpentiner och volter. Han var superduper duktig och gick hur fint som helst! Jag har verkligen hittat knapparna! han jobbade verkligen  Han lyssnade bra och var lagom pigg.  Så fint som han gick idag har han aldrig gått! Så nu är jag taggad inför Frillesås, då ska jag rida L:C1 & L:B1 

Här kommer bilderna:

                   Kan ladda upp mer bilder en annan dag :) 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards