Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Matilda W - 9 april 2011 21:38

Idag började jag med att rida lilla skogs rundan sen Anettevägen och sen åter igen lilla skogs rundan. Han var ganska pigg idag med. Han var väldigt glad, jag också. Det var ju VARMT idag! Kändes som sommar!! Han var väldigt fin och gick fint idag. Han var super snäll som vanligt. Jag red på gummibettet idag. Han är väldigt social den hästen! Så mysig när man står och borstar 

Jag kanske ska säga att clear rounden imon är inställd.. Men det får bli en annan gång.  Åker till Gunnel imorgon antingen tränar jag Markarbete eller dressyr, får se   

Städade ryktlådan idag och smörjde även in sadeln.

  Pytzan gick väldigt fint idag och lyssnade bra!

/Matilda

P.s datorn är jätte konstig och hittar inte kontakt med min mobil  så kan inte ladda över bilder idag...  Får bli en "gammal" bild<3


Av Matilda W - 9 april 2011 21:34

Fråga: hej jag också en tjej som rider och undrar om du har några bra tips hur man får en häst att sluta bocka av en innan hindret P.S Älskar din blogg !!!

Svar: Mitt tips är att kolla med veterinär först om hästen har ont när den hoppar. Om den inte har ont så skulle jag kolla om sadeln låg konstigt innan hindret eller du kanske är osäker. galoppera bara över en bom först och sen höj det. När det går bra med en  bom höj det till 10 cm. Nästa gång börja med 10 cm om det går bra höj till 20 cm. Det är lite svårt att svara på den frågan för jag vet inte så mycket om dig eller din häst men hoppas du har fått lite hjälp!

Tack :)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards