Matilda & Pytzan

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Måndag

Av Matilda W - 20 april 2011 09:36

Idag red jag lektion fär Gunnel. Jag red dit s det var bra uppvärmining och avskrittning  Han var jätte duktig när jag red dit och hem!  Det kom lastbilar och han brydde sig inte jätte mycket fast en gång så stegrade han typ, eller lyfte lite med frambenen.

När jag red lektion började vi med att rida på stora mitt volvet och på medellinjen vid G (tror jag) stod det ett litet hinder på ca 50 cm. Jag övade att hoppa på volt och ha kontroll efter hindret. Det var väldigt bra att mjuka upp med det. Sen övade vi på att han skulle gå lika stadigt i form när jag red lätt och stog upp. Det gick super! han gick jätte fint! Sen red jag igenom L:B1 och L:C1. Det gicj bättre i L:B:n menjag red L:C:n först så det kan ju vara därför. Han kändes super fin och galoppen var nästan magisk! Jag övade också på att korta galoppen och länga/öka galoppen. Det gick också jätte bra och det ska jag öva mer på hemma också!  Han gick hur fint som helst idag!

När jag kom tillbaka satte jag på honom transportskydd och flecce-täcke. Han blev lite orolig men inte mycket! Jag svampade även av honom lite  Han reagerade lite så jag fick sätta fast han i bocken och sjävl hålla i ett till grimmskaft  

Tyvär inga bilder idag. Har bilderna på min mobil men den vill inte ladda över dom.. 

/MAtilda    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda W - 20 oktober 2015 11:39


kom o köp  

Av Matilda W - 24 april 2012 09:42


 

Av Matilda W - 30 mars 2012 21:43

Jag vet att ni diggar minj engelska  Nu har jag o amanda börjat blogga på http://www.proffsponnyn.blogg.se/   Igen. så follow me där! :) redan gjort 2 inlägg    ...

Av Matilda W - 28 mars 2012 16:45

http://isabellaochsara.blogg.se/2012/march/utkast-mars-26-2012.html             ...

Av Matilda W - 27 mars 2012 20:34


  http://teamlabom.blogg.se/2012/march/utlottning-tidsinstallt-1.html#comment ...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards