Matilda & Pytzan

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda W - 9 maj 2011 21:55

Känner mig jätte trött nu^^. Orkar inte blogga, men gör det imon:) Tränade för gunnel iadg iaf:) Berättar mer imon!

Av Matilda W - 6 maj 2011 21:56

Idag var det CR i Bollebygd. Han var lite nervös men väldigt lugn!

50: På framridningen var han cool och avslappnad och lyssnade ganska bra!  När jag hoppade banan hoppade han som ingenting! Det var rosa och lime gröna hinder och prinsess torn! Han hoppade kanon och det var en lugn och fin ritt:) 

Felfri och en rosett 

70: På framridningen var han lite mer orolig och gnäggade lite men han lyssnade på mig ändå. När jag kom in på banan så var han lite orolig och snäggade och sånt. Jag hade bra tempo och han hoppade jättefint! Han kom nära nån gång. På 8 så hoppade man mot framhoppnnigen så var det några som red och hoppade så jag tror han blev lite störd av det. Jag tryckte till honom lite men då stannar han. Jag tog det bara lugnt men satte lite mer galopp och kom igen. Då hoppar han jättefint! 

4 hinderfel och 3 tidsfel tror jag.

Han var så duktig idag och skötte sig kanon! Han var pigg och glad och hade ett bra tempo och drog inte mot hindrerna heller! Jag är jätte nöjd!! 


/Matilda


 Emma tog bilder kommer antagligen imon:) 

 

Av Matilda W - 5 maj 2011 21:20

Idag skrittade jag ut barbacka Anettevägen. Han gick jätte fint! Han jobbade sig jätte bra! Han ville inte gå förbi den tomten där den där självgående gräsklipparen åkte, fast det stog still idag  Så jag fick hoppa av och då gick han motvilligt med:P 

Fixade grejerna tills imon. Fixade trtänset + sadeln och benskydden. Tycker ni jag ska ha bruna med typ spännen eller gråa vanliga? (senskydd)

/Matilda

Sånna 3:e från vänster :) eller gråa?   

Av Matilda W - 4 maj 2011 20:37

Idag red jag runt klåddergerde med ida och Loppan. Pytzan var såååååå duktig och skötte sig utmärkt! Jag red på tränsbettet och han lyssnade kanon!!!  I traven så skänkla jag på han lite och shit vilket steg han fick! Han typ längde as mycket! Det var som att sväva! Hoppas jag får fram det i dressyren  Det blev mycket galopp och vi kunde galoppera breve varandra fast hästarna drog lite  skrittade i ca 10 min i trollskogen lite efetråt. Pytzan skötte sig utmärkt idag och gick jätte fint!

Rider ut med ida imon också:)





/Matilda


Lite bättre bilder på pannbanden. Det var inte riktigt ett sånt silvrigt men nästan:) 

     







Av Matilda W - 3 maj 2011 20:59

Idag fick lille prinsen stå. Provade bara lite grejor på honom:)

Va på hööks idag. Dom hade typ utförsäljning av prover/lite gamla grejer:) Det här Köpte jag:

1 reflex ridtäcke

3 vita ridbyxor

2 andra ridbyxor

2 tävlingströjor

1 grimmskaft

1 swarowski (stavning) pannband silver

1 "fekj" (tror jag) swarowski rosa pannband

1 annat pannband men stora stenar , kan vara swarowski. Ifall ni vill veta så köpte jag pannbanden för 25 kr st! Helt nya och fina:D

Silikon gummiband

Tror inte det va något mer:)

/Matilda

 inte världens bästa bild men här e pannbanden:) som ni ser har det rosa tappat en sten så det betala jag bara 10 kr för !!!   

Av Matilda W - 2 maj 2011 20:16

Idag red jag i hagen. Han va så duktig idag! Det låg lite bommar där så jag red lite över dom. Direkt när jag korta upp tyglarna och började trava gick han i form! Jag hade inte ens börjat jobba han! Han lyssnade superbra på skänkeln och mina hjälper! Jag gjorde lite banor över bommarna och övade lite omhoppnings svängar. Körde en liten tävling i slutet och jag vann! Det var ingen annan med men ändå!  Jag övade även galoppombyten som gick super!(över bommarna) och mycket gångartsbyten. Typ trav, skritt, galopp, trav, halt osv. Han lyssnade super bra och skötte sig utmärkt idag! REd på gummibettet. Jag busade till det ibland och det tyckte han va kul! En gång rejsa jag men han bockar inte eller drar iväg, ingenting!<3 Pilling, Charmen och Loppan stog nere på ängen också så jag red liksom typ brevid dom, nästan. Men han  brydde sig inte!Red i ca 40 min


Älskar dig Prins Python<3

Veckoshema:

Måndag: rida i hagen.

Tisdag: Stå

Onsdag: Klåddergerde

Torsdag: Skritta ut barbacka Anettevägen

Fredag: Hopp Clear Round i Bollebygd! Ska hoppa 50 & 70! Det ska bli så kul! 

Lördag: Prommenad eller lugn ridtur

Söndag: Rida korta vägen runt Bua med Ebba & Jeppi och kanske Ida och Loppan:)


/Matilda                                                                                    Bilder från idag:)







Av Matilda W - 2 maj 2011 19:58

Idag (Söndag) klättrade jag i trollskogen. Jag red med det vanliga tränsbettet (3-delat). Han lyssnade jätte bra och gick jätte fint! Han jobbade verkligen och ställde sig  Jag red lite slalom mellan träden också! Det är typ en liten "bäck" som Pytzan hoppar över men den kanske bara e 20 cm bred, så jag stannade precis vid den och försökte att gå myrsteg över och han gick nästan i!  Han var riktigt duktig idag! Jag travade lite också:)

/Matilda


E ja inte bäst!? Jag har änligen kunnat ladda över bilderna från min mobil så här kommer en liten bildbomb:)


 Jeppi<3      Loppin<3       

Så ren man kan va! (över)


!      

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards