Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Matilda W - 11 maj 2011 16:41

Idag red jag lektion för Gunnel. Jag hade sporrar idag så han skulle lyssna lite bättre. Först värmde vi bara upp lite. Sen red jag igenom L:C1 & L:B1. Det gick mycket bättre i L:B1 men det gick bra i L:C:n också. Sen när jag hde ridit färdigt programmen övade vi på det som gick mindre bra. Ex länga galoppen och ta tillbaka. Han lyssnade jättebra och till slut gick han jätte fint! Så nu är jag taggad inför Lördag! 

Vi åkte transport dit och när vi skulle lasta så hjälpte Kim till och då sprang han på (vi hade linor). När vi skulle lasta hem sen försökte mamma ta båda linorna själv, han gick på men sen gick han ut igen då hjälpte Gunnel oss så då sprang han på!




/Matilda

 

Av Matilda W - 11 maj 2011 16:28

Lördag  fick han stå                                                                        I söndags red jag ut med Ebba&Jeppi och Emma&Loppan. vi tänkte först rida långa v runt Bua, men sen så visste Ebba en längre väg så vi tänkte rida den. Fast vi hittade inte så vi red tillbaka och red långa v runt Bua. Det blev mycket skritt. Jag red på tränsbettet och han lyssnade jättebra! Han drog "bara" iväg 2 ggr, och en gång bockade han också  Pytzi lyssnade bra och gick fint! Han blev rädd för lite saker ex en hund, en höpåse mm. När vi kom tillbaka tog vi av sadel och benskydd och gick ner till sjön. Jag gick i tills vattnet nådde hans mage sen ville han inte längre ut. Han vände sig och ville gå in men jag ville gå ut så då typ stegrar han!  Busponni!<3 Han var jätte duktig idag och han rullade sig typ 10 ggr i hagen sen! 

Veckoschema v.19:                                                                              Måndag: Rida dressyr lektion för Gunnel                               Tisdag: Gå över bommar i hagen                                                   Onsdag: Rida runt tjärnet                                                           Torsdag: Arbeta mer med bommar i hagen ev frihetsdressyr          Fredag: Stå. Fixar allt för imon                                                  Lördag: Dressyr tävling i svenljunga! L:C1 & LB1                          Söndag: Barbacka magi stigen eller anettevägen                                              /Matilda                                                                                              























Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards