Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Matilda W - 17 maj 2011 20:32

Idag red jag först ut runt klåddergerde och han var PIGG! Han var framåt och glad men lite okoncentrerad. När jag har skrittat i typ 5 min så kommer jag till den där tomten där "monstret" bor, enligt Pytzan fast egentligen är den en självgående gräsklippare! Fast idag stannde han långt i från. Jag ville inte bråka med han så jag hoppade av. Han gick ganska snällt förbi:)

När jag galopperade blev han lite stark så jag lät han springa o herregud va han sprang! haha!<3 Han jobbade fint idag fast blev likte okoncentrerad:P Jag galopperade/jobbade honom i hagen när jag kom hem. Han var fortfarande pigg men han blev nog lite trött sen! Han var duktig idag!


/Matilda

Bild (nedan) från idag när ptyz blir rädd för monstret!

   <-- Bild från igår       Bild från igår 

Av Matilda W - 17 maj 2011 20:14

Idag hade vi orienteringsdag i skolan och jag fick jätteont i huvudet och mådde illa så det blev inte bättre av att orientera så jag skrittade lite barbacka i hagen bara. Han jobbade faktiskt riktigt fint!

Vecko schema v.20:

Måndag:Stå

Tisdag: Rida runt klåddergerde

Onsdag: Tjärnet och i galoppbackarna

Torsdag: Magistigen

Fredag: Jobba mde honom i den runda hagen(Inte rida)

Lördag: Korta v runt Bua

Söndag: Klättra

:)

Av Matilda W - 17 maj 2011 20:11

I söndags hjälpte jag och mamma till på tävlingarna i Bollebygd (hästhoppning) så det blev ganska sent och jag mådde illa och hade jätteont i huvudet så Kim gav han mat och sånt:) Snällt!

/Matilda

 

Av Matilda W - 17 maj 2011 19:55

Ja som sakt så tävlade jag i Lördags i Svenljunga. Han var ganska lugn på morgonen och jag knoppade och allt. Vi ku de t.o.m åka med transportskydd! Han stog i Fredags, borstade bara honom och fixade allt:). Kim kom och hjälpte oss att lasta och det gick jättebra! Först gick han rätt in sen kände han att han inte hade linor så han backade ut igen     

När vi kom fram till tävlingen så började jag rida fram och han kändes super fräsch! Han lyssnade bra och var pigg! Jag började samla honom och jobba honom och han gick ganska bra i form. Jag jobbade mycket på böjda spår mm.

L:C1:

När jag red programmet kändes det sådär. Det var utomhus så han blev lite okoncentrerad men det gick bra ändå. Han jobbade bra men kunde gått mer i form, men han gick i form fast den kunde varit bättre. Det blev lite konstigt med vägarna. Jag slarvade lite...  Men han  var super duktig och lyssnade super och jag var/är jättenöjd! Fick 56% och slutade på en 4:e placering!  Dock bara 2 placerade. Det var 6 som starta:)

L:B1 framridning:

Jag satte lite mer fart på honom och fångade upp det där pigga och det funkade superduper bra! Han gick fint och lyssnade utmärkt!

L:B1:

Jag red in och han gick mycket bättre i form nu:) Jag hade mycket bättre tempo. Det gick superbra och han lyssnade kanon! Galoppöknigarna var lite svåra och sen hörnpasseringarna men det är bara hem att öva! Han var sååå duktig och jag fick 61% och slutade även här på en 4:e placering! Dock bara 2 placerade här också men det spelar ingen roll!<3

Pytzan skötte sig utmärkt och jag är så nöjd med han!

Vi kunde lasta SJÄLVA när vi skulle hem! Först gick han rätt in sen backa han ut men då var mamma snabb med linorna så då gick han snällt in igen!  


Fråga om ni vill veta något annat:)


/Matilda

Inga bilder från den här tävlingen men filmer kommer!


Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards