Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Matilda W - 23 maj 2011 08:43

I Söndags red jag långa vägen runt Bua. Blev väldigt myckeet skritt idag med. Nästan halva vägen, bara skritt! Han blev bara lite svettig vid sadeljorden så svampade av lite lätt. Han var pigg men lyssnade ganska bra. Det blåste ganska mycket så han blev lite rädd som vanligt. Han blir likson rädd för typ stenar och såpnt:P Har var väldigt duktig idag. Stretchade mm:)

/Matilda

Här får ni en l.iten föärklaring om hur bua vägarna är:)

   Det ser ju intye exakt ut såhär men nästan:P


MörkGrå=Asfalt

Ljusgrå= Grusväg/skogsväg lite både och:)

Röd= Så som vi rider långa v runt bua "och" lilla

Gul= långa v runt bua

Blå= korta v runt bua:)

Hoppas ni fattar lite iaf:) när jag rider "den röda linjen" så kan jag skriva att jag red den röda vägen:)

 <--bild från i torsdags   failxD

Av Matilda W - 23 maj 2011 08:33

I Lördags red jag korta vägen runt bua. Han var PIGG! men lyssnade bra!:) Det blev väldigt mucket skritt, ca 40 min tror jag   Han gick i fin form och var ganska "lätt" i munnen:)  Han var jätte duktig och drog inte iväg speciellt mycket och lyssnade på galoppfattningar mm.


/Matilda:)                                                                                                                     coolingar!<3





Av Matilda W - 23 maj 2011 08:08

I Fredags så red jag lite "dressyr" i hagen. Han var pigg och okoncentrerad men stuntals gick han fint. Jag kunde göra galoppombyten utan bom!! Ibland bytte han bara fram men bytte bak efteråt:) Han var jätte duktig! Red i ca 50 min. Han fick såklart lite pauser (ca 5 min) i mellan åt.  Han var lite "på bettet" men blev bättre senare! Han var duktig idag! Gick ner till vattnet efteråt. Gick i tills vattnet nuddade hans mage:)

Här kommer lite bilder sen i Torsdags:)

Har ju lovat att ni ska få bilder från cr:n i bollebygd men emma har dom men ni kan se dom på min sida på fb:)


/Matilda

                   

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards