Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Matilda W - 19 maj 2011 09:49

Igår (Onsdag) red jag runt tjärnet och i galoppbackarna. Jag travade mesta delen av ridturen. Jag red ganska långt upp i galoppbackarna och han va ganska PIGG! Han fick pausa i mellan åt och han jobbade sig riktigt fint! En gång när jag galoppera typ trärnnitar han! Jag satt kvar men det var inte speciellt bekvämt! Han blev nog rädd för en sten eller nått! Vi har ridit där mycket men ändå blev han rädd! Knäppa häst  Han var duktig idag och lyssnade mycket bra! 

När jag kom hem lät jag han beta lite vid paddocken för att han ska vänja sig vid gräset för sommarbete. Jag lät han beta i ca 10 min men ska beta honom ca 20 min nästan varje dag:)

Jag har bestämt mig för att rida honom lite hårdare inte rida oftare utan bara hårdare ridpass. Han börjar bli lite tjock nu så får nog banta han lite! 



/Matilda 

p.s är sjuk idag så fär se om han får lite motion i den runda hagen idag ist! Tänkte också göra en ny header!:)<3

       bilder när han betar:)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards