Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Matilda W - 24 maj 2011 20:22

Idag red jag barbacka med barbacka sadeln Magistigen. Travade lite men inte mkt. Red även på bettlöst vilket funkade ganska bra! Han var lite bångstyrig men lyssnade super! Det blåste ganska mycket och regnade lite så han var lite på tårna:P Barbacka sadeln har mamma sytt. Kan ta kort på den i morgon. Har en padd som fördelar trycket över ryggen också:)

Måste bara berätta att när jag var i stallet en dag så stog jag vid "handfatet" och Pytzan stod i gången, och helt plötsligt släcker någon ljuset och jag blir livrädd!! Så ser jag att Pytzan står och kliar sig vid ljusknappen:P Busponni! Han gjorde samma sak idag fast han släckte sen tände han igen!:)

/Matilda

Av Matilda W - 24 maj 2011 20:06

Igår (Måndag) tränade jag hoppning för Gunnel. Vi satte upp en evighetsbana och hoppade först enstaka språng och sen små banor:) Han var duktig och ganska pigg. Han har lugnat ner sig väldigt mycket i hoppnigen, för det mesta! Innan drog han så fort vi stryrde mot ett hinder, det behövde bara ligga på 30 cm!  Men nu drar han inte så mycket:) Anyway hoppade en bana som ett hinder låg på 90 cm! Dom andra på 80. Hoppade sist en omhoppningabana och fick planera vägen och sånt:) Det blev snäva svängar och ganska lugnt tempo. Han stannade 2 ggr (inte i omhoppningen). Den ena var på en oxer då jag kom upp konstigt och den andra på en grind:P Han var duktig och lyssnade!:) Nu vet jag hur jag ska göra i Brämhult:)

Veckoshema v 21:

Måndag: Hopptränig

Tisdag: Magistigen

Onsdag: Klåddergerde+tjärnet

Torsdag: Tjärnet

Fredag: "Longera" i runda hagen

Lördag: Stå, fixa mm inför söndag

Söndag: Hopptävling i Brämhult LD + 5 & LC:)


/Matilda:)

 


Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards