Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Matilda W - 20 mars 2011 20:35

Idag var det träning för Annika Kroon. Det gick jättebra! Vi jobbade mest på volterna och han arbetade i låg form! Jag tyckte det var as jobbigt att sitta ner med långa stigläder, men det är bara att öva  Han lyssnade bra och svarade på mina hjälper. JAg fick lite tips av Annika hur jag skulle ställa han lite och så. Jag tyckte nästan det var enklare i vänster varvet än i höger varvet för det kände som han förböjde sig i höger. Men som sagt en lyckad dag!

Fast lastningen gick inte speciellt bra... För det första när vi stog i gången innan träningen och tog på transportskydden blev han jätte taggad och sprang runt och steppa och var nära på att stegra!! Helt galen! Så jag ska öva att ta på honom 1 transportskydd medans jag borstar. Och när det går bra tar jag på 2osv.... Kim kom och hjälpte oss när vi skulle lasta och då kanske det tog 10-15 minuter. Han var ganska lugn ändå. Men när vi skulle åka från Bork så ville han inte gå på, men efter en halvtimme eller nått kom det en tjej och frågade om vi ville ha hjälp. Då tog vi bara 2 linor och då tog det 5 min..


/Matilda


p.S Har filmer från iadg men det tar typ 100 år så laddar upp dom imon!


 

Av Matilda W - 20 mars 2011 19:51

Idag red jag ut med Kim och Piling. Vi red runt klåddergerde. Idag red jag med gummebettet och thiedemantygeln. Han var PIGG fast det kan man ju förstå  När vi travade första gången längde han på steget och gick jättefint!!!  Fast sen när vi skulle galoppera i en backe fick han total damp och börja hoppa och typ stegra och galoppera! Sen lugnade jag ner mig själv flrst och sen blev han hufsat lugn. Sen i skritten seeegade han  Det är någonting jag måste öva på (bättre skritt). Jag behöver också öva att rida ut med någon.


/Matilda


            

Av Matilda W - 20 mars 2011 19:49

Idag klättrade jag uppe i trollskogen. Det var väldigt halt så jag kunde inte rida så länge. Men han var duktig idag. Red med 3 delade tränsbettet

/matilda

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards