Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Matilda W - 13 mars 2011 20:21

Träningen för Gunnel igår gick jättebra! Han gick i form och jag hittade mer knapppar på honom också. Han gick mycket stadigare i form. Gunnel kom till oss vid halv 3 tiden så lastade vi. Vi hade då 2 linor och vi lät han gå på i sin egen takt (nästan). När vi skulle åka hem var det nästan som han ville gå på, då tog det typ 5 minuter  Han hade sina ljusblåa lindor. Dom var inte speciellt torra eller rena när vi kom hem  

Idag reed jag upp i trollskogen och sen en väg över till tjärnet. Det är en ganska bred bäck uppe i skogen. Man kunde gå på den. Han gick bara igenom den översta isen, fast det var mer slask! Han var lite "spänd" och otålig idag. Jag red sen upp i galoppbackarna lite och galopperade. Han var ganska pigg men han blev  rädd för allt! Oj det var en sten där, oj där var ett träd! Fast han gick framåt tillslut  Hade pullagrimman på han idag. Den ena nosgrimman vi har sitter typ helt cp och den andra är jättesliten. Så jag kommer nog rida med pullatränset ett tag.


/Matilda 

   Underbara minnen<3

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards