Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Matilda W - 3 mars 2011 13:41

Idag hade vi studiedag så jag kunde vara lite längre i stallet. Först så mockade jag mm. Sen tog jag in honom och fixade manen. Den blev la sådär, lite för kort.. Tänker inte röra den på ett tag nu så ser vi om det blir bättre (asåå inte fixera den). Han skulle inte stå still och han slängde med huvudet mot mig. Usch också någonting som måste tränas bort! 

Jag började med att longera och han var jätteduktig!! Han lyssnade på min röst och saktade av när jag ville det. Sen hoppade jag upp oc red lite. Jag började och jobba honom i skritt men han gick inte i jättefin form. Men när jag började trava gick han jättefint! Inte lika fint som igår men han arbetade  med ryggen och böjde och ställde sig  

Jag red igenom L:B 1 och L:C 1. Han gick super öven i galoppen!  När jag hade ridit klart så hoppade jag av och gick med han. Han följde efter mig och om jag stannade stannade han   

Jag tog in han i boxen sen och han fick äta lite. Jag smörjde in sadeln och tränset. När han kom ut sen fick han lunchen. Han var jätteduktig idag och sötte sig utmärkt! (förutom när jag fixade hans man)

Puss&kram

   sweety<3 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards