Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Matilda W - 15 mars 2011 21:13

Hejhej! Tänkte såhär börja "lägga ut" dom kommentarer jag får så här är en:

Postat av : Emma Lindberg

Jag har jättemånga bilder från den dagen! ( Altså från när du rider Linus på bilden) Du kan få dem på något sätt någon dag om du vill! :)

Svar: Ja jättegärA  


Idag provade jag gummibettet. Jag red Anettestigen och mamma gick med. Han Lyssnade bra och var väldigt mjuk! jag travade lite och han var piggelin    Jag avslutade sen i paddocken lite. Vi tog av nosgrimman då eftersom den typ "skaver" på kindbenet. Det funkade lika bra utan! Han var otrloigt mjuk i paddocken och jag övade skänkelviknigar, mycket åttvolter och små volter. Han var super duktig. Tänkte rida med det vanliga 3.delade tränsbettet imon och jämnföra lite  

Han putsa, eller a smörja in 2 lädergrimmor, sadelgorden, tränset och mina skor 2 ggr. Köpte nytt putsgrej på hööks igår. Den är super bra! Den heter typ Windsor läderbalsam. Köpte även jordpushkräm och en typ riddagbok som jag kan skriva i lite varje kväll  



/Matilda

  

Saknar lille Aromi<3

Av Matilda W - 15 mars 2011 21:00

Igår var det min tur att ta hand om våran mys-ponny. Jag hade planerat att antingen longera honom eller träna på lite arbete på marken... lite "slyngel" träning...  Jag tog in honom och började borsta, vi var ensamma i stallet och det var alldeles tyst, förutom tomtarna    som gick på loftet....Så jag borstade ganska sakta och försiktigt.... lugnt och sansat. Han sänkte huvudet och stod och tuggade så jag bestämde mig för att bara stå pch pyssla så länge han ville. Vi stod i 40 minuter och bara mös.... jag var lite orolig att han skulle trilla omkull, så avslappnad var han. Hur mysigt som helst. Sedan hade jag ingen lust att trycka på tränset och lura ut honom i mörkret så jag la försiktigt på täcket igen och slåppte ut honom medan jag mockade. Det var verkligen healing både för mig och Pytzan! Tack för att jag får vara delaktig! // Mamma

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards