Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Matilda W - 2 mars 2011 21:31

Hejhej!

Blir 4 inlägg idag. Jonatan har haft datorn hela veckan så har inte kunnat blogga.

I söndags följde Emma med mig till stallet. Jag red först i skogshagen. Men helt plötsligt börjar han galoppera (från skritt)! Sen när jag travade börja han bocka som f*n och sen drog han iväg  

Jag fick kontroll på han och kunde stanna. Jag hoppade av men tappar han då han springer iväg och bockar som en galning!  Jag fick tag på han men tänkte inte rida i hagen igen. Så vi går ner till paddocken. Han var lugnare men lite pigg. Jag red i alla gångarter men han jobbade inte så bra. Han körde bara upp huvudet och blev helt okoncentrerad.

Måndag fick han stå.

Tisdag longerade mamma honom i skogshagen men han gjorde inte så mycket. Vi gick sen ner till paddocken där jag red i ca 20-30 min. Han gick ganska bra kanske inte som en dröm men helt ok.

Idag tränade jag för Gunnel. Han gick sååååååååå Fint! Jag har nog aldrig sett han så fin! Han jobbade ordentligt med ryggen och gick jätte fint! Vi höll inte på så länge eftersom han gick så fint. Han var bara väldigt jobbig att lasta. Han skulle inte gå på och kastade sig bakåt. En gång kom han lös och typ sprang upp i gödselstacken   Konstig häst.

Puss&kram

Orkar inte ladda upp alla bilder men det kommer mer en annan dag:)

       Bilden (nedan) jag tror det är den bilden precis innan han börjar bocka:P

     


Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards