Matilda & Pytzan

Alla inlägg under september 2011

Av Matilda W - 25 september 2011 19:25

Bloggar från mobilen. Sitter just nu och pluggar matte. Ska jobba 5 tal till sen ska jag hitta någon bra bok att läsa. Det lät inte alls nördigt^^ måste städa lite oxå. Hörs senare eller imon!

Av Matilda W - 25 september 2011 18:26

Där ser ni även debuten i LB!

Av Matilda W - 25 september 2011 13:29

Jag är sjukt trött och har ont i huvudet så det blir ett kort inlägg.


Det började med att jag skulle hämta Pytzin i hagen och hade bara grimma med mig. Han stod längst ner i hagen och jag ville att han skulle komma till mig. Så jag väntade. Jag satte mig på en sten. Han kom fram till mig, kollade om jag hade godis (vilket jag inte hade) så han gick igen. Jag väntade nog en halvtimme och tillslut ville han stanna hos mig.  Och självklart ville jag rida upp så jag hoppade upp. Jag red bara runt lite i hagen med bara grimma inga tyglar. Det slutade med att jag galopperade runt och hoppade ett hinder på ca 40 cm! Jag har filmer men orkar inte ladda upp de nu. Sen tog jag in honom och bara gosade lite haha vilken söt!


Nu ska jag till Bollebygd och jobba. wiie vad taggad jag e... Ska städa på mammas kontor vilket jag egentligen inte orkar men MÅSTE. Fick lite dåligt samvete nu bara för jag inte gjort såå mycket läxa i helgen och vi har 3 prov nu i veckan. Så jag får gå och plugga lite innan vi åker.


/Matilda 

Av Matilda W - 25 september 2011 08:49

Usch är riktigt täpt i näsan idag. Får ta lite nässpray (om det finns någon). Idag ska jag rida Långa v runt Bua (är det ok om jag förkortar det Långa V R B?) eller runt Grönhult. Får se vad vädret tillåter. Nu ska jag i allafall äta frukost. Sen cykla till stallet (hoppas det inte blåser), städa på mammas kontor och även åka till pappa en stund. Tror ni jag kommer hinna allt idag?


Nu får jag väl ta och röra på mig. Hörs senare!  (gullig smiley)



/Matilda


       

 Ser ni skillnaden på pannluggen? :)

Av Matilda W - 25 september 2011 08:41

Gud vad glad jag blir  är folk länkar mig bara sådär eller hissar min blogg på deras blogg. Då känner jag verkligen hur kreativiteten börjar flöda i huvudet och jag kommer på massor med bra inlägg! Men nu var det så att Ida, egentligen Emmas (min bästa vän) lillasyster men min kompis oxå, hissade min blogg på hennes blogg. Så här kommer länkningen till hennes blogg! Den hittar du HÄR. Så besök nu hennes blogg.  


  (bilden är länkad)

Av Matilda W - 24 september 2011 23:00

Väldigt många tjejer (killar oxå men det vet jag inte) bedömmer sina kroppar Jag har gjort det och gör det än idag. Men jag försöker sluta, vara nöjd med det jag har fått. Visst, om man är överviktig får man väl göra någonting åt det! Men alla andra. Titta på dig själv och säg 'jag är snygg'. Sluta hålla på 'mina lår är feta', 'jag är tjock'. 'Jag är tjock' är det värsta ordet. Många säger det fast de inte är det! Jag tyckte också jag var tjock innan men har insett att jag är normal. Sen mina ben... Vad ska jag säga om de? Jag kanske inte älskar de men de är OK. Benen, eller låren, är ett stort problem för många tejer. Vissa har faktiskt feta lår, men inte alla! Så bedöm inte din kropp för fort. Jag kan säga att jag cyklar soppas mycket så jag behöver inte oroa mig för att jag är för tjock!


Så sluta nu att kritisera din kropp. Det finns tjocka människor som älskar sin kropp. Man tager vad man hager   (om du inte är för överviktig) 

Av Matilda W - 24 september 2011 22:45

Det känns som väldigt många är desperata efter ett förhållande, 'jag kan inte leva ensam', 'jag känner mig så tom', 'singel, någon intresserad?'. För det första, vadå ensam? Man är väl inte ensam i hela världen bara för man är singel? Jag har klarat mig fint i 14 år med 2 (1) förhållanden. Det första var i 3:an och det andra var nu i vintras vilket gick åt skogen. Visst att det är mysigt att känna kärlekspirret, man kan inte tänka på någon anann än just den personen. Men i min ålder är allt så oseriöst! 'Jag gör slut för han/hon vill inte krama mig'. Så himla oseriöst! Jag kommer vänta tills jag hittar den rätta, men jag kan avslöja att jag är lite småkär på ett väldigt konstigt sätt! Så jag kommer inte stressa fram, någon dag träffar du den rätta.


/Matilda

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards