Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Matilda W - 24 september 2011 23:00

Väldigt många tjejer (killar oxå men det vet jag inte) bedömmer sina kroppar Jag har gjort det och gör det än idag. Men jag försöker sluta, vara nöjd med det jag har fått. Visst, om man är överviktig får man väl göra någonting åt det! Men alla andra. Titta på dig själv och säg 'jag är snygg'. Sluta hålla på 'mina lår är feta', 'jag är tjock'. 'Jag är tjock' är det värsta ordet. Många säger det fast de inte är det! Jag tyckte också jag var tjock innan men har insett att jag är normal. Sen mina ben... Vad ska jag säga om de? Jag kanske inte älskar de men de är OK. Benen, eller låren, är ett stort problem för många tejer. Vissa har faktiskt feta lår, men inte alla! Så bedöm inte din kropp för fort. Jag kan säga att jag cyklar soppas mycket så jag behöver inte oroa mig för att jag är för tjock!


Så sluta nu att kritisera din kropp. Det finns tjocka människor som älskar sin kropp. Man tager vad man hager   (om du inte är för överviktig) 

Av Matilda W - 24 september 2011 22:45

Det känns som väldigt många är desperata efter ett förhållande, 'jag kan inte leva ensam', 'jag känner mig så tom', 'singel, någon intresserad?'. För det första, vadå ensam? Man är väl inte ensam i hela världen bara för man är singel? Jag har klarat mig fint i 14 år med 2 (1) förhållanden. Det första var i 3:an och det andra var nu i vintras vilket gick åt skogen. Visst att det är mysigt att känna kärlekspirret, man kan inte tänka på någon anann än just den personen. Men i min ålder är allt så oseriöst! 'Jag gör slut för han/hon vill inte krama mig'. Så himla oseriöst! Jag kommer vänta tills jag hittar den rätta, men jag kan avslöja att jag är lite småkär på ett väldigt konstigt sätt! Så jag kommer inte stressa fram, någon dag träffar du den rätta.


/Matilda

Av Matilda W - 24 september 2011 22:38

Kommentar till Trött...
emma

emma

Lördag 24 sept 20:50

Varför hoppade du inte själv?

 

http://pemmizz.bloggplatsen.se



SV: Det blev lite krångligt med bilen och vi skulle upp till ridklubben och hjälpa till och då blev det så krångligt att åka o hämta hästen och allt!

Av Matilda W - 24 september 2011 20:14

Jag vill egentligen inte klippa Pytz, men vi kommer nog få göra det. Med tankte på hur han såg ut förra vintern och han blir svettig på halsen/bogen/frambenen när jag rider så det blir nog såhär:

   Fast då vill jag att någon som kan klippa är med mig, t ex Amanda! Men detta är inte aktuellt än.


/Matilda

Av Matilda W - 24 september 2011 20:05

Idag blev det lite frihetsdressyr i paddocken. Han var såhääääär duktig. Jag övade mycket respekt och tillit. Han var lite pigg också så han fick springa av sig. Har inte så mycket mer att säga!


Har lite åsikts inlägg på G det kommer nog något imorgon också.


/Matilda


  bildbrist^^

Av Matilda W - 24 september 2011 15:31

Målade hinder idag. Jag "jobbade" även i "sekriteriatet" på Clear Rounden, kaos.. Jag höll inte koll på någonting.. Men det gick bra till slut.


Nu sitter jag här och har ätit och ska vidare till stallet. Jag rider runt Grönhult idag istället. Det tar bara runt 1 h och jag är sjukt trött. Imorgon blir det nog runt Klåddergerde eller något...


See ya later!

Av Matilda W - 24 september 2011 09:21

Måste borsta tänderna mm nu. Ska upp till BoRK och fixa lite. Antingen måla hinder eller spika! Jag älskar att måla. Inte att  måla teckningar men hinder, staket osv. Så det blir nog toppen! Pytzan ska få komma ut på långtur idag, långa v runt Bua!


Hörs senare!


 fortfarande bildbrist... 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards