Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Matilda W - 1 januari 2012 19:50

Idag red jag runt Klåddergerde. Pytzin var vääldigt pigg. När vi kom på ett ställe där vi alltid brukar galoppera (det gjorde jag då) så står det en grävmaskin precis vid vägen  och håller på att gräva. Det var några träd i vägen men SJÄLVKART tvärnitar Pytzan så jag är 2 mm från att ramla av, snacka om balans!! Jag fick hoppa av och gå förbi, det gick men han blev riktigt rädd  Sen fortsatte ridturen som vanligt trots mörker och dimman. Stuntals gick han väldigt fin, men det är inte lätt att få honom kontrolerbar när han är så pigg.


Jag hade även som en clinic för pytzan, men ändå med honom. Jag pratade högt och sa t ex  "nu flyttar jag din bakdel lite så att du ska vara i bättre balans när vi fattar galopp. "  Haha! Jag tänkte mer på vad jag gjorde när jag pratade högt.


 

Av Matilda W - 1 januari 2012 19:29

Blev en riktigt lyckad nyårsafton! Vi satt uppp hela natten , gick och la oss vid 7 (på morgonen) , och gjorde massa filmer, parodier mm. Klicka HÄR och en annan film HÄR  . Fu f*n vad kul vi hade!


Kom hem från Sara vid halv3 och åkte sedan till stallet. Därefter städa rummet och sen prommis med hundarna. Och nu sitter jag här. Ska blogga lite, äta och sen sova. Är ganska trött, haha!


     

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards