Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Matilda W - 1 mars 2012 18:55

Pytzan gick kanoners idag! Red på bettlöst i galoppbackarna. Han var väldigt kontrollbar förutom 1 gång, haha  


Nu måste jag göra matteläxan... Egentligen skulle jag gå på kickoff med klubben, föreläsning för Lena Berggren. Men jag måste göra matten + att jag redan har gått på en föreläsning för henne. Men det skulle vart mysigt att vara där....  FML...


Får väl tänka positivt, jag dör nog inte för att jag inte går på föreläsningen.     



Gud vad mycket smiles jag ska använda..


       *Happyface*

Av Matilda W - 1 mars 2012 14:44

Jag började rida fram lite lätt, lite övergångar, tempoväxlingar mm. Han lyssnade lika bra fram och tillbaka! sedan började vi hoppa fram på ett räcke. Kom lite nära några gånger men annars gick det bra. Därefter hoppade vi en ganska bred oxer, även det gick bra.


Pytzan var lite bråkig, lite stoig. Han surade och var lite galen när alla sprang ifrån honom.  Men jag var lugn och det gick över efter ett tag.


Sedan hoppade vi en bana. Det låg max på 90 (möjligtvis något på 95). Pytzan kändes klockren. Fräch och pigg! Han dog ibland men då la jag bara till spöt och red mer. Jag hoppade banan 2 ggr. 


Ulf sa att jag hade vuxit i min ridning och att Pytzan såg fräch ut. Jag har verkligen börjat rida mer. Såhär såg banan ut.


 


Krångligt.... Men det gick iaf superbra! Han var i ett hinder 1 gång. Men han stannade inte och rev inte +  att han vi klarade kombinationen!


Fick inga bilder eller något, tyvär...

Av Matilda W - 1 mars 2012 14:28


(kan inte förminska den...)


Hej! 


Förlåt att jag inte har bloggat, har varit fullt upp hela tiden. Jag har haft en ganska upp och ner dag. Började med att jag missade bussen så kom lite sent till lektionen. Sen fick jag och Emma sitta kvar på Franskan och ha "extra lektion". Vi fattade inte en grej så läraren skulle hjälpa oss  Därefter hade vi muntlig "övning" i Engelska. Orkar inte förklara men man skulle iaf prata 2 och 2.





Igår tränade jag med Pytz. Ett inlägg om det kommer snart! jag ska rida ut en sväng idag, ett + är att det är fint väder 



Hörs sen!


 
   



Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards