Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Matilda W - 8 september 2011 22:18

Nu ska jag borsta tänderna och sedan sova! Ska ara göra matteläxa! Många tänker säkert nu, varför gör du den så sent? Jo, jag brukar göra läxan innan jag går och lägger mig. Jag brukar piggna till innan jag ska sova!


God natt!

Av Matilda W - 8 september 2011 18:58

 
Av Matilda W - 8 september 2011 18:35

Idag blir det pizza! Onyttigt och gott! Får väl gå ut och hoppa på min säkra (*HOST) studsmatta...


Idag red jag runt klåddergerde+tjärnet+galoppbackarna. Jag läta han mest galoppera på och han var pigg! Först ville han inte gå mot galoppbackarna men jag gav mig inte och vem vann? Jag!  Han blev svettig idag och det han nästan torka innan vi kom till stallet så jag fick svampa av honom lite lätt men en svamp.


Jag gillar verkligen när allt är i ordning! När hästen är fin, sadeln är smörjd, läxan är gjord och hundarna har fått mat och rummet är städat! Jag tycker det känns så ofräscht att ha det stökigt och man släpper ut hästen med torkad svett... Gud va härligt det är när allt är perfekt!


Imorgon ska jag och Amanda in till stan och gå på bio! Vi ska nästan fira mig. Jag vann en biobiljett i Råda också( man kan byta inden i kassan mot en biobiljett). Sen har jag också ett presentkort på 100 kr! Gött. 

  Så efterjag har slutat imorgon (15.30) så ska Amanda på konfirmationen, eller det är föreläsning. Det är även sista gången man kan skriva in sig så man får väl se om man ändrar sig! 



Bye,bye!

 

Blöt ponny!

      ååh, älskar bilden!


  

Av Matilda W - 8 september 2011 18:23

Jag vet inte riktigt om alla har fattat det här med 'Månadens blogg'. Om ni har förstått behöver ni inte läsa det här.


Ni nominerar era bloggar och jag väljer ut vilken som jag tycker är bäst. De bloggarna som jag tipsar om kan inte vinna månadens blogg utan bara dom bloggarna som nomineras utav er! Jag kommer alltså STALKA eran blogg tills den 30/9 och ju senare ni änmäler eran blogg ju mindre är vinstchansen! Här kommer några saker jag tittar på:


*Uppdatering. Det ska vara bra uppdatering, eller så ska man ha en ursäkt varför man inte har bloggat eller skriva att man inte kanske kan blogga så mycket just då! Men en dålig ursäkt är att man inte har något att skriva om! varför har man ens en blogg då?

* Design. Jag tittar på hur den passar in, inte vilken färg eller finast header, bara den passar in! Självklart är det ett + om det är en snygg header.

* Skrivstil. Alltså hur du skriver. Vuxet eller barnsligt! Jag kan säga att det jag inte gillar är det det t ex är förkortningar och står såhär ' asså idag kom den en gubbe fram till mig och bah: heeeej!!! xD

Ni fattar nog vad jag menar! Sen är det kanske inte så roligt att läsa en blogg om en som spelar dataspel hela tiden? Men det viktigaste är att ni gör det intressant!


Så där var några utav sakerna. Hoppas ni fattar annars är det bara att fråga!


Vinsten är alltså ett par (2 st benlindor) röda fleece benlindor! Helt nya!


Om ni vill nominera era bloggar så får ni skriva en kommerntar t ex såhär ' Jag nominerar min bogg till Månadens blogg'. Ni får ju självklart skriva med bloggadressen!


Lycka till!


/Matilda

Av Matilda W - 8 september 2011 06:50

onödigt inlägg men nu sitter jag är och äter frukost!


Jag ska ta halv 8 bussen för jag måste göra fysiken och fysikboken är i skolan!


Aja, hejdå!

  Normal? nej..

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards