Matilda & Pytzan

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Tävlings resultat<3

Av Matilda W - 18 juni 2011 17:22

Ja tävlade i Bollebygd idag:)

Framridning

Jag väkte honom ordentligt och hoppade omhoppnings svängar på det lilla hindret. Han kändes superfin<3

Framhoppning

Han kändes pigg och alert och hoppade ok. Han lyssnade iaf:)  Stannade på oxern en  gång men inget mer.

LD+5

Han kändes jättefin och lyssnade kanon! Han var snabb men lite seg. Det gick ju framåt i omhoppningen men inte jätte snabbt! Dock fick jag sitta som en idiot och driva!! Behöver träna kondition och ut och galoppera:) Tiden blev bra och det räckte till en 3:e plac!  Underbara ponny! det var 9 startande.

0 fel, 3:a  

 

Väckte honom på samma sätt som innan inför LC:n (inkl KM). Han var ganska pigg men lite seg. Hoppade fram och han  kändes kanoners! fast jag hoppade fram alldeles för tidigt... Fick vänta i ca 20 min innan det var jag. Så han somnade lite.

LC 

Han kändes ganska pigg men jag kände redan hur han saktade in innan 1:an. Jag drev men det blev ett stopp. Jag blev såklart besviken men jag tror inte riktigt han var vaken. Men hela banan gick super! Han hoppa kanon och tvekade inte ett dugg! Jag fick driva ganska myucket här också!

5 fel varav 1 tidsfel

Pytzan skötte sig utmärkt idag och han var såååååå duktig! Jätte stolt! Han behöver mer kondition och banta! Men det är bara att träna:D Vi lastade även på honom efter LC:n eftersom mamma skulle stå vid ingången på eftermiddagen. Pytzan gjorde INGENTING i transporten! Han stog helt stilla:D Han brukar hoppa runt lite men han stog helt stilla!

Jag är jätte nöjd över dagen och nästa tävling är det 29 (tror jag?) och då är det CR i Bollebygd. Vet inte vilka höjder än men ska iaf  hoppa 80 cm. den här dagen kan beskrivas med den här meningen: MIN PONNY ÄR BÄST!

Både Nico och Emma har bilder så dom kommer imon antagligen:) Om ni var där och fotade så får ni gärna skicka!

 

 

/Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda W - 20 oktober 2015 11:39


kom o köp  

Av Matilda W - 24 april 2012 09:42


 

Av Matilda W - 30 mars 2012 21:43

Jag vet att ni diggar minj engelska  Nu har jag o amanda börjat blogga på http://www.proffsponnyn.blogg.se/   Igen. så follow me där! :) redan gjort 2 inlägg    ...

Av Matilda W - 28 mars 2012 16:45

http://isabellaochsara.blogg.se/2012/march/utkast-mars-26-2012.html             ...

Av Matilda W - 27 mars 2012 20:34


  http://teamlabom.blogg.se/2012/march/utlottning-tidsinstallt-1.html#comment ...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards