Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Matilda W - 27 september 2011 23:31

Jag stör mig något otroligt på när människor som inte kan rida sina ponnyer sätter in starkare bett i munnen på ponnyerna. Folk tror att ponnyerna går bättre då, men inte på ett ärligt sätt. Nu säger jag inte att det alltid är såhär. Vissa ponnyer behöver lite starkare bett. Men männsikor som sätter in t ex pessoabett och hästen springer med huvudet högt uppe i luften ochhöjer händerna och rider som galningar(fort) .Sen så inser ryttarna att de kanske inte ska rida så. Då sänker ryttarna händerna och slutar "rida", det blir ju inte bättre för det! Lär er kontrollera era ponnyer innan ni sätter in starka bett för hästarna ska gå bättre. Lär er rida först!


/Matilda

Av Matilda W - 27 september 2011 23:26

...Hamnar här. Konstigt?.. Nee. Kan verkligen inte sova! Tittade på Ghost whisperer och sen ska jag sova i bäddsoffan för det är så sjukligt kallt i mitt rum. Jag är inte speciell smart som tittar på sånt innan jag ska gå och lägga mig. Jag tror faktiskt på spöken och just nu hör jag massa konstiga ljud från mitt rum... Eller kanske det är brasan. Jag hoppas på brasan iaf!


Tänkte skriva lite mer åsiskt inlägg nu när jag ändå inte kan sova.


Hoppas ni sover gott alla underbara läsare!


/Matilda

Av Matilda W - 27 september 2011 23:00

Nu i den här åldern (13 och uppåt) så tycker många det är "töntigt" med  t ex cykelhjälm reflex mm. Det är inte töntigt! Tänk om du ramlar med cykeln och slår i huvudet och kanske dör bara för du inte har hjälm! Eller om du blir påkörd för du inte har reflex! Allt kan hända. Så var "modiga" och tänk på säkerhet in första hand. Det är inte töntigt att ha cykelhjälm mm.

Den här videon är ett bra exempel! Btw hiss till reklamen.

Av Matilda W - 27 september 2011 20:16

Idag skrittade jag i Trollskogen barbacka. Mamma och vovvarna gick med. Klättrade lite upp och ner på bettlöst. Mamma tog lite bilder ocg de kommer imorgon. Det var lite komiskt för det är ett träd som har ramlat över vägen fast inte ändå ner (Pytzan kan gå under det). Jag har gått under det många gånger när jag suttit på men idag blev det icke bra. Jag fastnade nästan och när vi gått under det ramlar jag av. 3:e gånger gillt! (det är 3:e gången jag ramlade av). Haha  Men det gick bra.


Nu ska jag och mamma titta på idol (som visst redan börjat). Imorgon stannar jag hemma och vilar , ingen hoppträning heller. Jag kan göra saker som att rida lite lätt men efteråt får jag ont i huvudet och i hela kroppen. Därför stannar jag hemma imorgon och vilar upp mig.


/Matilda 

  Han var ju väldigt vacker när jag hittade honom svart i hagen!

Av Matilda W - 27 september 2011 14:54

Varför är det alltid fint väder när jag är sjuk? Störande...


Chattar lite med Emma på fb och ska nog vila lite (sova).


Hörs senare!



XOXO


/Matilda

 

Av Matilda W - 27 september 2011 14:53

Kommentar till Ny design!
 
Sara

Sara

Tisdag 27 sept 11:51

Jag tycker headern är fin , men att du inte ska ha pytzan som bakgrund , jag tycker det blir för rörigt (!) :)



SV: Jo jag kände också det men då ändrar jag tbx till det blåa! :)

Av Matilda W - 27 september 2011 10:07

Måste börja med "veckans blogg". Det kommer mer bli lite rips då och då.


Idag vill jag tipsa om TeamSL.Se . Bloggen handlar om 2 tjejer.. En som tävlar dressyr och en hoppning. En riktigt bra blogg med många bra inlägg! Kolla in vetja!  

Av Matilda W - 27 september 2011 09:52

Egentligen behöver man inte märkes utrustning för att vinna. Visst jag har ett JW schabrak och veredeus benskydd men jag skulle lika gärna kunna tävla med rosa schabrak från Hööks. Jag tror det skulle gått exakt lika bra. Visst att det är kul med märkes utrustning och snygga grejer men man behöver det egentligen inte!  Jag kommer nog inte på ett bra tag) köpa ny märkes utrustning, endast begagnat isf. Men just nu behöver jag ingenting nytt iaf. 


Jag tror bara att många vill känna sig snygga på tävlingar. Jag har sett en som har back on track hjälm (kostar nog runt 2000 kr) och sådana här stigbyglar men hennes häst stannar på 50 cm. Detta är en b-ponny. Jag tror inte direkt hon behöver märkes sakerna, men om hon vill ha det kan hon få ha det. Nu säger jag heller inte att de som inte kan hoppa inte ska ha märkes utrustning jag säger bara att de inte behöver den för det går nog exakt lika bra med vanliga stigbyglar. Vi kan ta mig som exempel också. t ex i Gäsene skulle jag kunna ha mina gröna benskydd. Jag hade nog ändå vunnit i LC:n! Och min hjälm kostade 300 kr. Jag tror inte hästarna tänker "aha, hon har en hjälm för 300 kr nä då vill inte jag hoppa". Så märkes utrustning spelar absolut ingen roll men visst är det kul att ha det!


/Matilda



Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards