Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Matilda W - 25 september 2011 23:00

Vad trött jag är på de orden. Jag har hört folk säga det i skolan. Men de vet ingenting! Jag kan erkänna att när jag är hungrig eller arg då blir jag världens bitch. Jag är väldigt seriös av mig men kan flumma loss! Att en person ser och hör mig speciellt mycket 1 gång, och säger detta. De kanske "lyssnade" på mig vid helt fel tillfälle. Jag kan vara världens mest flummigaste person ibland. Men jag orkar inte "leka" runt på rasterna och skratta åt allt om jag inte är glad. Nu har det förbättras otroligt mycket. Jag är mycket gladare och mognare än t ex i 6-7:an.


Men det värsta jag vet är när folk går runt och "kittlar/stöter till" mig i magen. Såklart man reagerar, men det är så fruktansvärt jobbigt! Så folk som läser detta, SLUTA! Jag är inte feg och skriver det på datorn, jag har sagt till er. Sluta snälla och döm mig inte efter 1 gång. Ge mig en chans. Första intrycket av mig (och många andra) kan vara helt konstiga. Det bästa jag kan göra är att vara mig själv och egentligen skita i vad folk tycker! Jag ville bara få fram någonting av den här texten.. Men vad?


Gud vad konstig den blev

Av Matilda W - 25 september 2011 22:40

Såg på Nellie Berntssons blogg att ponnyakuten skulle sändas ikväll så jag gick in på Svtplay men det är ju säsong 1 ? Men det blir väl bra ändå. För det är ju en viss snygging som är med där 


Nu ska jag checka Ponnyakuten och sedan glosboken eftersom det är Engelska prov imorgon...



Nattinatti   

24

Av Matilda W - 25 september 2011 21:08

Var inne på bloggplatsens startsida och sågv att jag låg på plats nr 24 av mest inlägg denna veckan! Har gjort 41 inlägg denna veckan. Ska vi komma upp i toppen? Nu ska jag bannu med uppdatera  Vill ni att jag skriver om något speciellt eller bara kör på mitt eget race?


Nu ska vi äta middag (lite sent?). Måste även duscha efteråt. Blir nog sent i säng idag med... Måste bli bättre på det!...


Hörs imorgon och vem vet kanske det kommer upp dagens outfit?


/Matilda 


  bild från idag!

Av Matilda W - 25 september 2011 19:25

Bloggar från mobilen. Sitter just nu och pluggar matte. Ska jobba 5 tal till sen ska jag hitta någon bra bok att läsa. Det lät inte alls nördigt^^ måste städa lite oxå. Hörs senare eller imon!

Av Matilda W - 25 september 2011 18:26

Där ser ni även debuten i LB!

Av Matilda W - 25 september 2011 13:29

Jag är sjukt trött och har ont i huvudet så det blir ett kort inlägg.


Det började med att jag skulle hämta Pytzin i hagen och hade bara grimma med mig. Han stod längst ner i hagen och jag ville att han skulle komma till mig. Så jag väntade. Jag satte mig på en sten. Han kom fram till mig, kollade om jag hade godis (vilket jag inte hade) så han gick igen. Jag väntade nog en halvtimme och tillslut ville han stanna hos mig.  Och självklart ville jag rida upp så jag hoppade upp. Jag red bara runt lite i hagen med bara grimma inga tyglar. Det slutade med att jag galopperade runt och hoppade ett hinder på ca 40 cm! Jag har filmer men orkar inte ladda upp de nu. Sen tog jag in honom och bara gosade lite haha vilken söt!


Nu ska jag till Bollebygd och jobba. wiie vad taggad jag e... Ska städa på mammas kontor vilket jag egentligen inte orkar men MÅSTE. Fick lite dåligt samvete nu bara för jag inte gjort såå mycket läxa i helgen och vi har 3 prov nu i veckan. Så jag får gå och plugga lite innan vi åker.


/Matilda 

Av Matilda W - 25 september 2011 08:49

Usch är riktigt täpt i näsan idag. Får ta lite nässpray (om det finns någon). Idag ska jag rida Långa v runt Bua (är det ok om jag förkortar det Långa V R B?) eller runt Grönhult. Får se vad vädret tillåter. Nu ska jag i allafall äta frukost. Sen cykla till stallet (hoppas det inte blåser), städa på mammas kontor och även åka till pappa en stund. Tror ni jag kommer hinna allt idag?


Nu får jag väl ta och röra på mig. Hörs senare!  (gullig smiley)



/Matilda


       

 Ser ni skillnaden på pannluggen? :)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards