Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Matilda W - 23 september 2011 21:55

Har inte så mycket att säga. Det var inte våran dag. Han kom fel lite hit och dit. Han blev stark i inner handen och vi fick inte till den känslan. Vi gjorde inte så mycket mer faktiskt än att hoppa på raka linjer och ganska "skarpa svängar." Nu börjar hoppträningen inomhus i Härryda! Jag har faktiskt aldrig hoppat Pytzan inomhus. Så det blir sköjj!  


  bildbrist? Ja...

Av Matilda W - 23 september 2011 21:41

Blir ingen CR imon då ddet blir lite krångligt.  Jag och mamma ska upp till klubben imorgon och hjälpa till med det nya ridhuset!


Idag red jag runt Tjärnet på bettlöst, vilket inte var det bästa då ponnyn var pigg och inte lyssnade. Sen bråkade han lite när jag skulle rida i galoppbackarna. Sen när jag äntligen hade börjat galoppera en bit så tvärvänder han (i galopp) och får panik. Då ser jag att det står 2 får på vänstersidan. Jag hoppade av och sen gick han förbi. Han lyssnade inte mycket idag så det blev väldigt mycket stanna, backa, fram stanna, fram. Till slut fattade han vinkeln!


Nu ska jag bara ha det mysigt och sen hoppa in i duschen och sen sova. Är väldigt trött så kan behöva sova ut lite.


/Matilda


 

Av Matilda W - 23 september 2011 21:38

Kommentar till Dagen i videor!
 
Ingen bild

-richard

Fredag 23 sept 07:08

vilken ful röst du har men fin häst är fin .
Och du lägg inte ut sånt okej din trasa
Fakjo puss o kram



SV: Ja jag vet att jag har "ful" röst. Vad menar du att jag inte ska visa? Trasa?`Fattar inte riktigt... Och vad spelar det för roll om jag har "ful" röst? Det kan inte jag hjälpa...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards