Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Matilda W - 14 september 2011 20:42

Ååh, vad jag älskar min ponny!

Jag vet själv att det är väldigt tråkigt att läsa lång text så försöker kortfatta det lite!

Vi började med att trava på fyrkantspåret och ställa åt höger åt vänster (alltså motställa på ena lågsidan). Pytzan vart lite stel i början  men blev mjukare och mjukare. Först var han ganska seg men efter kanske 10 min så tändes det en låga! Shitans vad pigg han blev! Vissa gånger drog han iväg, även om sdet inte märktes kändes det!


Sen började vi hoppa ett litet hinder. Ine speciellt högt, bara ett lågt enkelt räcke. Sedan hoppade vi en serie på 4 hinder. Det var väldigt kort avstånd så man fick hålla in hästen. När vi hade hoppat kanske 3 gånger så la Ulf bommar i mitten mellan varje hinder, fattar ni? Annars kan ni kolla bilden längre ner.


Vi hoppade lite små banor och Pytzan kändes superfin! Vid vissa tillfällen fick jag trycka av honom. Han kan inte riktigt se avstånden själv så jag fick hjälpa till lite. Men han kändes superfin och lyssnade kanon! Hoppade som högt 1 m tror jag.

Såhär såg all hinder ut idag!

     Dom svarta är hindrerna och de rosa är bommar på marken!


Av Matilda W - 14 september 2011 14:57

Nu ska jag plugga lite. Franska och Fysik (ev HKK också).


Sen ikväll blir det hoppträning! Tyvär är Emmas ponny skadad så då hopptränar jag inte med henne... Sist var det jag och 2 storhästar... Vi får väl se vilka som tränar ikväll men det viktigaste är att det går bra för mig och Pytzan!


Chiao!


P.s Tävlingen månadens blogg kommer upp på Fredag då jag även skriver ut vad jag tyckte om den vinnande bloggen!


  Ovisad fail bild! Blir nog "mulle- outfiten" idag .

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards