Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Matilda W - 11 september 2011 16:47

Varje gång jag ska gå upp för våran trappa till altanen tar jag aldrig sista trappsteget, jag "hoppar" över det. Jag tycker det känns som om någon sitter under trappan och ska ta tag i min fot! När det är ljust ute är det ok, men inte när det är mörkt...


Ingen (inte vad jag vet) visste det här.. Förutom nu!


Av Matilda W - 11 september 2011 16:42

Ja, som rubriken säger sitter jag här och knarkar halstabletter. Jag är väldigt förkyld idag... Ska göra lite (mycket) läxa nu. So vi hörs senare då även en liten videoblogg kommer!

 


Av Matilda W - 11 september 2011 16:36

Nästa helg (Lördag) är det tävling i Gäsene. Jag tänkte först ha 2 outfits. Agria(luva också) & JW schabraket. Men nu funderar jag på att ha det nya KL schabraket..

  Ungefär såhär ser det ut. (Googlad bild). Vad tycker ni?

Av Matilda W - 11 september 2011 14:14

Jag vill väl inte det kalla träning men ändå träning! Jag började bara värma upp lite allmänt i alla gångarter. Han var lite svår att få i form i galoppen och i början av traven men framför allt galoppen! Han fuskar i hörnerna och typ motställer sig och då är det väldigt svårt att få ner honom i form. Jag började sedan hoppa fram på en volt med ett hinder på 50 tror jag. Sedan började jag hoppa 4 studs. Jag red ganska så såligt idag ändå! Jag kunde gjort bättre från mig men det gick ju bra. Aja, sedan hoppade jag liten bana på 50-70 cm inkl studsen. Sedan byggde vi kombination av studsen. Räcke in och oxer ut.  Vi gjorde den något kortare då han gärna vill ta 3 galoppsprång så kortade vi den för att han inte skulle få uppmuntran att ta 3. Det gick bra första gången, nästa gång så skulle han hoppa av på räcket men istället tänkte han ta ett till galoppsprång, så det blev ett ben upp och ett ben ner. Men vi klarade räcket men inte oxern. Han stannade (tvärnitade) och jag vara redan i obalans så jag åker fram på halsen så jag sitter vid öronen! Men vi klarade oss fint! Sedan hoppade jag lite omhoppning och han var superduktig!

 Här kommer bilderna!


               

Sen red vi ju även Lilla Linus också! "flummade" mest runt och lekte hopptävling med bommar i trav!

 

Av Matilda W - 11 september 2011 09:09

Ja, allt från igår kommer sen! Filmerna och bilderna! Nu ska jag äta frukost för att sedan åka till stallet och rida runt Grönhult med Ida!

Av Matilda W - 11 september 2011 08:34

I förrgår (Fredag) fick Pytzan springa lite i runda hagen. Längst ner eller vad man ska säga var det jätte lerigt så jag spärrade av med bommar såhär:

 

Men självklart skulle ponnyn hoppa! Så ja, han kan hoppa frivilligt! Det trodde man inte!

  Det hoppade han, ja det är helt sant! Fick tyvär ingen bild eller film när han hoppade. Det hände 1 gång för de som undrar efter som underlaget inte är det bästa!



/Matilda

Av Matilda W - 11 september 2011 08:30

Usch, vaknade vid 20 i 8 och var jätte täpt i näsan så det var bara att gå upp. Så då fick jag sätta mig framför datorn istället, bra av? Ska fixa lite med headern. + om någon vill veta har jag grymt ont i halsen.. icke bra.


Ponnyn ska ridas ut idag. Ska fixa veckoschemat också!



Btw, nu är jag (snart) ägare till ett KL schabrak! (begagnat, knappt använt)


 




Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards